The Yes Men


The Yes Men
EEUU, 2003, Dan Ollman, 80min

Web (EN): www.theyesmen.org/movie
IMDB (6.8/10): http://imdb.com/title/tt0379593/

The Yes Men
...Los «Yes Men» son guerrilleros del humor que actúan en la red. Una banda de impostores ilustrados que se dedican a parodiar a la Organización Mundial del Comercio. En su empeño por concienciar a la gente sobre los problemas que acarrea la globalización, los «Yes Men» publican notas de prensa o declaraciones falsas en nombre de la OMC. También consta que sus miembros han participado con identidades falsas en conferencias internacionales, en las que se han hecho pasar por representantes de aquélla, y han propalado disparates divertidos, como la autodisolución de la propia Organización Mundial del Comercio... (La Butaca)

The Yes Men

...Andy Bichlbaum and Mike Bonanno are ‘The Yes Men’, anti-globalisation activists who use unusual, and radical, methods to attack the World Trade Organisation. Posing as a representative of the WTO, the mythical Granwyth Hulatberi, Andy takes part in a debate on trade on European television.
(...)
THE YES MEN use satire in an attempt to get people to think more about the trade relationship between the First and Third Worlds, and they’re pretty savage and uncompromising about it. For some people, posing as representatives of the WTO, or of a big corporation like McDonalds, might seem TOO radical, too over the top. But they certainly get their message across though, of course, nothing really changes. This well-paced documentary by Chris Smith, Dan Ollman and Sarah Price follows Andy and Mike and some of their friends as they rehearse and then carry out their extraordinary schemes, and, for anyone sympathetic with their cause, the film will be both a lot of fun AND thought-provoking... (ABC)

The Yes Men

...Sie werden zu internationalen Wirtschaftskonferenzen eingeladen, tragen seriöse Anzüge und halten Power-Point-Präsentationen. Handelt es sich um überbezahlte Businessmänner, die die nächsten Profite planen? Nein! Es stellen sich vor: Die Yes Men, Meister der Kommunikationsguerilla. Sie sind die nächste Generation von Politaktivisten, und selbst große Fernsehsender fallen auf ihre kühne Überzeichnung von Zielen der Welthandelsorganisation herein.

Politsatire auf einer neuen Ebene - je nach Situation bewaffnet mit Computeranimationen über McDonald's oder mit einem hautengen Kostüm, auf das selbst Superman neidisch wäre, nehmen die "Yes Men" verbreitete Wirtschaftsideologien mit schwarzem Humor aufs Korn... (Zelluloid)